ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR Spacer
Sitemizi Sitemizi Taşıdık Daha çok İçerik İçin Flatcast.wen.tr sitemizi ziyaret edin


1- Sitemizde 7 Adet Moderatör Alınacaktır.
2- Admin 'e Kadar Yükselme Şansınız Var.
3- Haftanın ve Ayın Üyesi Seçimleri Devam Etmektedir.
4- Sitemiz Yeni Tema ve Konularıyla Karşınızda...
5- Misafirken Sitemizden Faydalanma Oranınız %70 'dir
6-cikiş icin Do not display again tuşunu tıklayiniz
.



İYİ FORUMLAR
ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR Spacer
Sitemizi Sitemizi Taşıdık Daha çok İçerik İçin Flatcast.wen.tr sitemizi ziyaret edin


1- Sitemizde 7 Adet Moderatör Alınacaktır.
2- Admin 'e Kadar Yükselme Şansınız Var.
3- Haftanın ve Ayın Üyesi Seçimleri Devam Etmektedir.
4- Sitemiz Yeni Tema ve Konularıyla Karşınızda...
5- Misafirken Sitemizden Faydalanma Oranınız %70 'dir
6-cikiş icin Do not display again tuşunu tıklayiniz
.



İYİ FORUMLAR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  ~*SOHBETYERi_FM~*SOHBETYERi_FM  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  AramaArama  iletişim  

Sitemizi Taşıdık Yeni Sitemizi ziyaret etmek için Linke Tıklayın http://flatcast.web.tr/


 

 ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
PaTRoN
PaTRoN
PaTRoN
PaTRoN


Yaş : 51
Nerden Nerden : sakarya
Lakap Lakap : kaptan

ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR Empty
MesajKonu: ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR   ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR Icon_minitimeCuma Eyl. 25, 2009 1:32 am

ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR
Tenere adı, orijinal modelin 1980’lerin başlarında lanse edilmesinden bu yana Yamaha’nın çift amaçlı macera-spor modelleri ile özdeşleşti. Yamaha’nın çok başarılı ve Dakar yarışlarını kazanan seri üretim motosikletlerinden geliştirilen orijinal Tenere modelleri, 1980’ler ve 1990’larda çok büyük bir sadık hayranlar kitlesi edindi.

Hem yolda hem de arazide dayanıklılık ve sağlamlık açılarından benzersiz şöhreti, uzun yolculuklar için yüksek konforu ve zor arazi koşullarında kolay kullanımı, bu motosikletin Yamaha’nın Avrupa’da en çok satan modellerinden biri olmasına yol açtı.

Bu modellerin ‘istediğiniz yere gidin, istediğiniz şeyi yapın’ şöhreti öylesine büyüdü ki dünyayı dolaşan sayısız gezginin en çok tercih ettiği model oldu; öyle ki orijinal Tenere’nin ve ardıllarının tüm diğer marka tek silindirli motosikletlere kıyasla dünyanı en çok dolaşma rekorunu bu güne dek elinde tuttuğu tahmin edilmektedir. Orijinal Tenere aynı zamanda maceraperestlerin bir numaralı seçimidir, her türlü ortamda iyi performans gösteren dayanıklı, güvenilir ve şık bir çok amaçlı motosiklet arayan sürücülerin gözdesidir.

YEPYENİ XT660Z TENERE
Dayanıklı, güvenilir, her yere gidebilen büyük tek silindirli motosiklet
Yamaha 2008 model yepyeni XT660Z Tenere’yi piyasaya sunuyor, böylece yeni kuşak macera severlere yeni bir olasılıklar dünyasını araştırma fırsatı veriyor. Orijinal modelin ‘her yere gitme’ tasarım felsefesine sadık kalınıyor.


TENERE 660’IN MOTORU
Yamaha: büyük tek silindirli motosikletlerde lider ve uzman
Yamaha, tüm diğer büyük üreticiler arasında dayanıklı, güvenilir ve büyük kapasiteli 4 zamanlı tek silindirli motorları tasarlamakta en tecrübeli firmadır. Ünlü Dakar Rallisi, 1970’lerde orijinal XT500 modelinden esinlenilerek düzenlenmişti; Yamaha o dönemden bu yana tek silindirli büyük motosiklet tasarımında liderliğini korumaktadır.

Yüksek torklu 660 cc su soğutmalı motor
Yeni XT660Z Tenere, düşük ve orta tork aralıklarında yüksek güç vermek için tasarlanan 660 cc, su soğutmalı, 4 zamanlı ve tek silindirli SOHC motor içermektedir. Bu güçlü motor, Tenere 660’ın şehir içinde kullanımdan otoyolda ve arazide kullanıma kadar geniş bir yelpazede güçlü performans göstermesini sağlamaktadır.

4 supaplı ve yakıt enjeksiyonlu motor
Yüksek verimli 4 supaplı silindir başlığı ve 10:1 sıkıştırma oranı içeren ve çap x strok ebatları 100mm x 84mm olan yeni ve yakıt enjeksiyonlu Tenere motoru, arazide ve düz yolda hızlanma için mükemmel gaz denetimi sağlamaktadır.

5 vitesli şanzıman
Kolayca geçen 5 vitesli şanzıman, motosikletin düşük ve orta tork aralıklarında tork kuvvetini optimize etmek için özenle seçilen dişli oranları ile tasarlanmıştır; yanı sıra 2,9 litre şanzıman yağı kapasitesi sayesinde motorun en zor koşullar altında bile verimli çalışması sağlanmaktadır.




XT660Z Tenere’nin Teknik Özellikleri
Motor

660 cc, su soğutmalı, 4 zamanlı, tek silindirli, 4 supaplı SOHC motor
Yakıt enjeksiyonu
10.0:1 sıkıştırma oranı
Çap x strok 100,0mm x 84,0mm
Kuru karter
5 vitesli şanzıman
Düşük ve orta tork aralıklarında yüksek güç
Marş motoru
Tek bölmeli üst egzos
EU3 standartlarına uygun




TENERE 660’IN ŞASİSİ
Dayanıklı ve çift amaçlı gövde
XT660Z Tenere, dayanıklı ve ‘her yere gitme’ özelliği ile tek silindirli büyük motoru mükemmel şekilde tamamlayan yepyeni bir şasi içermektedir. Bu hem çok sağlam hem de hafif olan yeni çift kızaklı şasi, kompakt ve küçüktür, yolda ve arazide kullanım sırasında gücü ve sağlamlığı üstün sürüş özellikleri ile optimum şekilde birleştirmek için tasarlanmıştır.

Uzun mesafeli süspansiyon, alüminyum hareketli kol
Sürücü ve yolcu için yüksek konfor ve farklı arazi koşullarında sürüş kolaylığı sağlamak amacıyla yeni Tenere’de uzun mesafeli çatallar bulunmaktadır, böylece ön tekerlek hareketi 210 mm olmaktadır.

Bu dayanıklı ön süspansiyon, hafif bir alüminyum hareketli kol ile tamamlanmaktadır, böylece yaylanmayan ağırlık azaltılarak arka süspansiyonun performansı arttırılmaktadır ve engebeleri rahatça aşmak için 200 mm arka tekerlek hareketi elde edilmektedir.

Süspansiyon mesafesinin hem önde hem de arkada bu kadar büyük olması sayesinde Tenere hem her türlü koşulda çok konforlu hale gelmektedir, hem de bakımsız asfalt yollarda ve arazilerde üstün sürüş özellikleri elde edilmektedir.

Büyük kapasiteli benzin deposu
Bu motosikleti uzun mesafeli yolculuklar için özellikle uygun hale getirmek için büyük bir 22 litre hacimli benzin deposu bulunmaktadır ve harika güzellikte tasarlanan siperlik ile kusursuz şekilde birleşmektedir. Bu benzin deposu, büyük kapasitesine rağmen sürücü koltuğunun altına uzatılarak genişliği ve yüksekliği minimumda tutulmuştur, böylece ağırlık merkezileştirilerek dengeli sürüş karakteristiği avantajını getirmiştir.

Rüzgara dayanıklı siperlik
Tenere dik sürüş pozisyonu ve uzun çiftli koltuğu sayesinde ister evden işe gitmek, isterse dünya turuna çıkmak olsun tüm yolculukları çok konforlu hale getirmektedir. Sürücünün uzun mesafeli yolculuklarda yorulmasını azaltmak için bu yeni ve dayanıklı modelde şık bir siperlik ve uzun bir cam bulunmaktadır, böylece vücudun üst bölümünün rüzgar alması önlenmektedir.

Yeni çift ampullü far, dikey yerleştirilmiş kısa ve uzun huzmeleri ile özgün bir görünüş kazandırmaktadır. Bu ‘üstte ve altta’ far tasarımı, hem kuvvetli bir huzme vermektedir, hem de siperliğin ön genişliğini en aza indirerek aerodinamik özellikleri geliştirmektedir.

Çift 298mm ön disk frenler
Yeni Tenere, fren güvenliği sağlamak için 2 kumpas ile sıkıştırılan çiftli 298 mm disk frenler içermektedir. Bu üstün özellikli fren sistemi, hem güçlü ve denetlenebilir frenleme, hem de güven duygusu kazandırmaktadır.

Gövde ve motor koruyucuları
Kendi sınıfındaki en üstün ‘her yere gitme’ özelliğine sahip XT660Z Tenere, zor arazi koşullarında yolculuğa hazırdır; en zor koşullarla başa çıkabilmesi için yeni modelde çok sayıda ve hafif koruyucu bulunmaktadır.

Siperliğin her iki yanında bulunan sağlam koruyucular, kaza halinde hasar görmesini önlemektedir; ayrıca motorda silindirin her iki yanında hafif koruyucular bulunmaktadır. Arazide kullanım sırasında hasar görmemesi için de motor bloğu kompakt koruyucularla donatılmıştır. Bu koruyucular, hasar görmeleri halinde kolayca değiştirilebilir, böylece motosikletin her zaman en iyi durumda olması sağlanır.

Çok sayıda üstün kaliteli aksesuar
Yamaha, yeni Tenere için ayrıca çok sayıda yeni aksesuarlar hazırladı, böylece sürücüler motosikletin teknik özelliklerini kendi isteklerine göre düzenleyebiliyor.

Daha çok bagaj taşımak isteyen sürücüler, orijinal Yamaya side case, top case ve tank pad alma seçeneğine sahip.

Maceralı yolculukları sırasında ek koruma önlemleri almak isteyen sürücüler için elcik koruyucuları, motor koruyucuları ve karter koruyucusu seçenekleri mevcut, yanı sıra elleri sıcak tutan ve arazide kullanım sırasında çalıları ve dalları uzak tutan el koruyucu satın alınabilir.

İsteğe bağlı bir orta ayak, uzun yolculuklarda lastik değiştirmek için tekerleği çıkarma işlerini kolaylaştırıyor; fermuarların ve kemer tokalarının depoyu çizmesini önlemek için tank pad satın alınabilir.
Son olarak, yeni Tenere’lerinin egzosunu güçlendirmek isteyen sürücüler, geçmeli tip Akrapovic egzos satın alabilir.

XT660Z Tenere’nin Teknik Özellikleri
Şasi

Uzun mesafeli ve maceralı yolculuklar için özel tasarım
Baklava biçimli hafif gövde
Alüminyum hareketli kol
Yerden yükseklik 245mm
Yağın gövdenin içinde bulunması ilkesi
210mm mesafeli ön çatallar
200mm mesafeli arka süspansiyon
22 litre hacimli büyük benzin deposu
298mm çapında çift ön diskli fren
245mm arka disk fren
Rüzgara karşı üstün koruma sağlayan hafif siperlik
Entegre siperlik, gövde ve motor koruyucuları
Çift ampullü dikey far
Boşken ağırlığı 183 kg
Akılı bagaj sistemi
Arka taşıyıcı
130/80-17 arka lastik, 90/90-21 ön lastik
LED’li arka lamba


Çok çeşitli aksesuarlar:
Side cases
Top case
Tank bag
El koruyucu
Tank pad
Geçmeli tip Akrapovic egzos
Elcik koruyucuları
Side case bağlantıları
Orta ayak
Motor koruyucusu
Karter koruyucu


YENİ XT660Z TENERE
Dayanıklı, şık ve pratik çok amaçlı motosiklet
Orijinal Yamaha Tenere’nin kazandığı büyük başarının sırrı, şık bir stil karışımını, kullanım kolaylığını ve uygun fiyatı bir arada sunmasıdır; bu özelliklerin tümü yeni modelde de bulunmaktadır. Yamaha her zaman müşterilerine en çok çeşitlerde benzersiz ve heyecan verici motosikletler sunma ilkesini uygulamıştır; yeni XT660Z Tenere bu yelpazeyi tamamlamakta ve genişletmektedir.



Renkler

Beyaz
Haki
Siyah
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://patron.forum.st
 
ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Genel Konular :: Motorlu Taşlar :: Kros Motor-
Buraya geçin: