Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz. Spacer
Sitemizi Sitemizi Taşıdık Daha çok İçerik İçin Flatcast.wen.tr sitemizi ziyaret edin


1- Sitemizde 7 Adet Moderatör Alınacaktır.
2- Admin 'e Kadar Yükselme Şansınız Var.
3- Haftanın ve Ayın Üyesi Seçimleri Devam Etmektedir.
4- Sitemiz Yeni Tema ve Konularıyla Karşınızda...
5- Misafirken Sitemizden Faydalanma Oranınız %70 'dir
6-cikiş icin Do not display again tuşunu tıklayiniz
.



İYİ FORUMLAR
Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz. Spacer
Sitemizi Sitemizi Taşıdık Daha çok İçerik İçin Flatcast.wen.tr sitemizi ziyaret edin


1- Sitemizde 7 Adet Moderatör Alınacaktır.
2- Admin 'e Kadar Yükselme Şansınız Var.
3- Haftanın ve Ayın Üyesi Seçimleri Devam Etmektedir.
4- Sitemiz Yeni Tema ve Konularıyla Karşınızda...
5- Misafirken Sitemizden Faydalanma Oranınız %70 'dir
6-cikiş icin Do not display again tuşunu tıklayiniz
.



İYİ FORUMLAR
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
AnasayfaAnasayfa  ~*SOHBETYERi_FM~*SOHBETYERi_FM  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  AramaArama  iletişim  

Sitemizi Taşıdık Yeni Sitemizi ziyaret etmek için Linke Tıklayın http://flatcast.web.tr/


 

 Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz.

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
PaTRoN
PaTRoN
PaTRoN
PaTRoN


Yaş : 51
Nerden Nerden : sakarya
Lakap Lakap : kaptan

Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz. Empty
MesajKonu: Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz.   Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz. Icon_minitimeCuma Eyl. 25, 2009 1:35 am

Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz.

SUPERSPORT

Supersport motosikletler isminden de anlaşılacağı gibi spor kullanıma en uygun motosikletler olarak bilinir. Diğer motosiklet türlerinden seriliği ile hemen ayırt edilebilir. Supersport motosikletler modifiyeye çok uygun olur. Düzenlenen bütün motosiklet sürat yarışlarında bu tür motosikletler kullanılıyor. Supersport motosikletlerin silindir hacimleri genelde 800cc den başlayıp 1100cc`ye kadar ulaşır. Hatta bazı modellerin silindir hacimleri 1100cc`den de büyük olabilir. Supersport türü bir motosikletten konfor beklemek yanlış olur. Supersportlar aynen spor otomobiller gibi serttir. Tabii sunduğu yüksek süratin yanında böyle bir dezavantajın olması çok doğal. Bütün bu özellikler dışında supersport motosikletlerin başka bir özelliği ise oturaklı; yani ağır olması.

CHOPPER

Chopperlar gürültülü motor sesleri, büyük gövdeleriyle hemen dikkat çeker. Chopper denince akla ilk ismi bu türle özdeşleşen Harley-Davidson motosikletleri gelir. Chopper selelerinin alçaklığı sebebiyle diğer motosiklet türlerine göre yere daha yakın olur. Bu sebepten oturması çok rahattır. Buna karşın direksiyon yapısı dolayısı ile rahatsızlık verir. Chopperlar'ın motor hacmi 125cc ile 1500cc arasında değişir. Çok seri bir motosiklet olmasa bile 200-220 km/s civarında son sürate rahatlıkla erişebilirler.

TOURING/SPORT TOURING

Touring motosikletleri tüm yönleri ile uzun yol kullanımı için düşünülmüş. Touring motosikletlerinde selenin yerinde büyük bir koltuk, eşya koymak için bagaj yerii hatta bazı modellerde havalandırma ve müzik seti bulunuyor. Touringler'in bir özelliği de ön camlarının çok yüksek olması. Bu sayede sürücü uzun yollarda sürekli rüzgara maruz kalmıyor. Motor hacimleri 600cc ile 1000cc arasında değişiyor. Süratleri ise 260 km/s`ye kadar çıkabiliyor.

CROSS

Cross motosikletler tamamiyle arazi kullanımı için tasarlanmış. Kötü arazi şartlarına uyum sağlayabilmek için fren sistemi, amortisörleri özel olarak üretilmiş. Cross motosikletleri yerden yüksekliği ile diğer motosikletlerden kolayca ayrılır. Gövdelerinde ise fazla parça bulunmaz. Buna kısaca çıplak da diyebiliriz. Genelde hıza yönelik bir motosiklet olmadığından, motor hacimleri genelde düşüktür.

ENDURO

Enduro tipi motosikletler hem caddede hem de arazi şartlarında kullanılmak amacı ile tasarlanmış. Crosslar kadar kötü arazi şartlarına giremeseler bile çayır, patika gibi yerlerde rahatlıkla yol alabilir. Bugün polislerin kullandığı motosikletlerin birçoğu endurodur. Enduroların motor hacmi 125cc`den başlayıp, 1000cc`ye kadar çıkabilir. Son süratleri ise 240 km/s`ye kadar ulaşabilir.

SCOOTER

Scooterlara motosikletlerin en ufağı diyebiliriz. Tekerlekleri diğer motosikletlere göre küçük olan scooterların silindir hacimleri 50cc`den başlayıp, 400cc`ye kadar çıkabilir. Fakat genelde piyasada 20cc ile 150cc arasındakiler bulunur. Düşük silindir hacimleri yüzünden scooterlar diğer motosiklet türlerine göre çok daha az yakıt tüketir. Scooterların son süratleri ise 90 km/s ile 110km/s arasında, motorun hacmine göre değişir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://patron.forum.st
 
Motosikletleri altı ana katagoriye ayırabiliriz.
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Genel Konular :: Motorlu Taşlar :: Kros Motor-
Buraya geçin: